Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

onsdag 22 februari 2012

MagKänsla o Tankar!

Jaa, det hör väl ihop? Mina Tankar påverkar min Magkänsla, såklart. Men just nu vill jag Vägledas av min magkänsla. Svårt att Veta vad som Är vad då.
Jag har ett Litet Litet "problem". Vet inte ens om det Är ett problem. Egentligen Är jag bara glad. Eller? Lite Rädd också...
Är Nominerad till Två StyrelseUppdrag. Weeeeiiiiiiii!! Jätte Kul, Spännande och jag Vill verkligen Ha båda!! Såå Tacksam och Glad för detta. Samtidigt så blir jag tveksam...
"Kommer jag Orka?" "Tid?! Har jag all den tid som kommer krävas?!" "Tänk om jag tar mig vatten över huvudet." "Jag kommer göra folk besvikna om jag inte mäktar me." 
Rädslor.. Rädslor... och Knuten i magen Växer... Puh!! Pendlar mellan detta och Glädjen. När Jag Står i min Kraft, Känner In.. så Vet Jag att Jag Kan Fixa det.. Känns så.. Och Tid Har jag.. Men den Tiden kanske behövs till annat framöver.. Hur ska man Veta det?? Jobbar ju bara 50% i Nuläget och Kommer göra det ett tag framöver. Sen Vill jag ju hinna Vila, Träna, Umgås.. ja Allt det Där Ni vet.. Ha lite Kul också.. Hehe.. Ta Hand Om mig Själv Tid.. Har Gott Om sån Tid i Nuläget.. om jag ska vara Ärlig..

Men.. Känner en Viss Oro.. Ska jag Lyssna på dessa röster?? Eller ska jag Köra på när Chansen Ges?? Ta En dag i Taget och Klara det Helt Enkelt..
Har tyvärr med mig i Bagaget att jag Tackat Nej till "Jätte Möjligheter" pga av Rädslor. Inte Vågat ta Chanser. Så Trött på det! Vill Våga!!
Men Knuten i Magen.. Vad ska jag Göra med Den? Är den en Varnings Signal? Eller Rädslor att Gå Emot. Rädslor att Växa Genom??
Hjälp Mig.. Gud... Ber Om Vägledning.. Visa mig ;)
Behöver Stilla ner mig O Lyssna In.. Fortsätta stå i min Kraft.. Vill Våga Utmana mig Själv. Gå Utanför min TrygghetsZon.. Behöver det.. Eller??


.. Med Hopp om Livet..

3 kommentarer:

  1. Hoppas du fått svaret bara genom att skriva ner detta:)

    Precis som du säger, så är det nog rädslorna som släpps fram och vill ta över. Skit i dom och gå emot!

    Det bästa du kan göra är att du gör ditt bästa, utan att för den sakens skull gå inför det till 200% Prova 70%!;)

    Glöm aldrig vem du var, men det betyder inte att det är den du är idag, Det jag menar är att när varningssignalerna kommer (inte säkert att dom gör), så är det viktigt att ta dom på allvar och då kan du ta nya beslut!.

    Vi lever, eller hur? Då får vi se till att våga leva också :)

    Säg hur du känner och tänker innan du tackar ja.

    Det positiva med det är att ingen dömer dig om du skulle komma på att du inte "orkar" efter ett tag.
    Det är inget misslyckande, snarare ett friskhetstecken "Bella". Du tar hand om dig!

    Kör på och lycka till:)

    <3

    SvaraRadera
  2. Tack Tack TACK!! Så Många Kloka Ord =)

    Gör Alltid underverk att Skriva av sig! Och efter Lite Pepp, både Här o där ;) Så flög Dagens Rädslor sin kos.. Återkommer med Fler imon ;D

    <3

    SvaraRadera
  3. Se där ja, va sköööönt!.

    Jag läste ditt nya nu och du är bra "bella", som låter oss få ta del av av ditt liv,känslor, motgångar, framgångar. Du hjälper mig med genom ditt sätt att skriva.

    Undra om jag skulle börja blogga, det är kanske grejen det :)

    Keep going!.

    <3

    SvaraRadera