Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

lördag 21 april 2012

Det Där med Kärlek..

.. Jaa, Nu Är jag Där igen och Funderar.
Vad Är Kärlek Egentligen? Eller Det Är väl kanske inte en Passande fråga för mina funderingar.. hmm... Hur ska jag Uttrycka mig?.. Kärlek.. mellan människor.. kan ju Uttrycka sig olika beroende på Vilka man Är och Vilken Relation man har. Eller hur?!
Tänker på "den Där Kärleken" Ni vet, mellan Två, som Håller. Den man Vill bygga relation på. Det som Fungerar. Vad Är det som gör att DET FUNKAR??! Vad Kan man Bygga på??
Kärlek vid första Ögonkastet? Attraktion.. Kan det Hålla?

Person Kemi.. Den Där känslan "att Nu Är man Hemma".. Det Känns Rätt.. Är det nått att Bygga på Egentligen?? Den känslan kan ju Ha fel..

Och Sex och Kärlek.. Varför Särskiljer Jag Alltid det?? Det Hör väl ihop??
Kan man ha Sex.. en Sexuell Relation utan Känslor??  Nää, Det Känns ju när man Har Sex.. hmm.. Annars skulle det ju kunna kvitta. Det ska ju Vara Gott =) Haha.. OCH Är det Gott.. Riktigt riktigt GOTT... kan man Bygga en Relation på Bara det??

Kan man Planera.. Bestämma sig för att Nu, Nu ska jag bli Kär här.. Nää, det Går ju Inte..
Ibland, så bara blir det.. Det Bara Blir.. och så får man se hur Länge det Håller? Tills attraktionen falnar kanske..? När vardagen kommer, med Måsten och Krav, när Kåtheten försvunnit förlängesen och det börjar gå månader mellan gångerna.. Då Är det många som ger upp..

Tvåsamhet. Att Bygga Familj. Att Bygga Bo. Vad Krävs???
Kan man göra det med Endast Attraktion?
Och Finns "Den Där" Stora Kärleken? The One?? Själsfrände??
Jaa, Funderar... Sist jag gav mig in i relation Så kändes Det ju Sååå RÄTT... MEN Va "Fel" jag hade :/

Vad Är Kärlek???
eller... Vad Är Hemligheten bakom en Hållbar Relation?


Finns ju Säkert lika många Svar på dessa frågor som det Finns Människor på Jorden..
Skulle vara Intressant och Höra Vad Ni Tänker?? :)

3 kommentarer:

  1. Kärleken är... det enda som finns... egentligen... och så himla enkelt INNAN man hamnar i en relation... det är ju DÅ som det krånglar till sig riktigt ordentligt.

    Men egentligen så tror jag ändå att kärleken är... ALLT.

    kram
    peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. =)
      Tack Peter!
      Jaa.. en del av mig är väldigt övertygad om att det enda Verkliga är Kärlek... Och att Allt Är därav.. Det enda som Finns.. Men Precis som du skriver så blir det ju sååå mycket mer komplicerat i denna Mänskliga Form ;D
      Så.. Hur Gör man? Vad gör man?? Hehe..
      Är Tvåsamhet, "Hålla ihop livet ut".. Är det Så det "ska va"?? Barn, Äktenskap, Hus, Mm.. You Know.. Alla dessa förväntningar... Illusioner??
      Tycks Inte va för mig iaf ;D Eller.. Vad vet jag Egentligen.. Livet Är Härligt Hur som..

      STOR KRAM t Dig!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera