Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

torsdag 29 mars 2012

Omtumlande...

..dag med massa Olika Känslor i Kroppen.
Vaknade och det första som fyllde mitt Sinne va ett Hotfullt Oönskat Sms. Från en person som jag ska Vittna Mot.
En man som Våldfört sig på sin Kvinna.
En man vars barn är Rädd För.
En man som ursäktar sitt aggressiva och våldsamma beteende med att han Är Frustrerad.
En man som både kränkt och hotat sin Käresta.
En man som "inte Slagit", men Sparkat, hållt för munnen, dragit i håret och hållt en Kniv mot halsen på den han påstår sig Älska.
Kan man kalla detta Man??!!!

Jag Är både Vän och Vittne till denna kvinna. Bryr mig Såååå mycket Om Henne. Men det som Smärtar mest... Är Barnen som är inblandade. Dem förtjänar Bättre. Dem Är Heeeelt oskyldiga i detta och jag kommer göra Allt som Står i min makt för att Stå kvar i min Kraft och Tala För Dem! Jag Hör deras Längtan. Jag Ser deras Behov. Jag Sätter Det först. Alltid!
Dessa Osynliga barn, Vad har dem för Rättigheter?!


Jag Låter mig Inte Skrämmas.. Men det Väcker mycket Känslor.. Antagligen en del från mitt Bagage oxå.. Rädslan.. För sin egna förälder.. Den Personen som egentligen är utsänd för att Skydda, Ta Om hand.. Den Person som ska vara Tryggheten och ens Allt. Den missbrukar sin plats och Sliter Sönder Tillitsbanden för Alltid...
Nää.. Jag kan Inte tillåta detta! Jag kommer Alltid Ta Parti och Tala för de Kvinnor o Barn som behöver det! Alltid!!!

Ber för dessa.. O Tänder ett Ljus..

3 kommentarer:

  1. Styrka och mod till dig!.

    <3

    SvaraRadera
  2. är denna man dömd för något av det du skriver att han gjort? Eller har du dömt han på förhand?
    Kanske dömt han baserat på dina egna tidigare erfarenheter?

    SvaraRadera
  3. ?
    Nej, Han är inte Dömd för det.. Än.. och som dagens rättsväsen ser ut så blir han väl inte det heller.. :/
    Att Han har våldfört sig på sin flickvän har Ingenting med mina tidigare erfarenheter att göra.. ?
    Den förstod jag Inte... Att Han Satt en kniv mot halsen på sin Älskade.. förstår jag Inte Heller hur det skulle ha med mina erfarenheter att göra..
    eller Hur jag dömmer han på Förhand???? Jag Vet vad han gjort genom min vän som jag tror på, har sett skadan han gjort vid flera tillfällen... Har Inget med mig att göra..
    Förstår inte Vad du menar..
    Måste man Vara Dömd enligt Rättsväsendet för att ha "gjort något fel"? Och Ja, Kanske, Jag har Dömt han på Förhand.. Försöker se skillnad på "Person" och "Handlingar" men det är jäkligt svårt... Speciellt när någon man bryr sig är utsatt.. eller små oskyldiga barn! Jag Dömmer dem handlingarna!! Den Miljön! Barn ska Inte behöva Leva så!!
    Sen däremot,
    Ilskan/Sorgen som kan välla upp ibland.. den har med mina tidigare erfarenheter o göra.. Oxå.. :)

    SvaraRadera