Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

onsdag 8 februari 2012

Sitter Här o Läser..

... ur Bloggen ett År Tillbaka... Blir Förvånad.. FörUndrad... Över min Energi.. mina Ord.. Den Kärleken.. Tilliten.. som jag faktiskt Minns att Jag hade... Känns Inte alls likadant..? Nånting fattas... Jag Är inte Alls där.. Såklart!! Det Var ju då! Det är inte Så jag menar.. men fick ändå en Känsla av.. ja.. vet Inte.. Min Inre Övertygelse, andligheten.. min Tro.. har den fått sig en Törn??
 Kan va så... Har ju Överväldigats av Känslor sista halvåret, Smärtor, Sorg... Jag Är på Väg Tillbaka.. Känner Livet inom mig och Glädjen bara Växer.. Men.. Nånting Är inte där.. inom mig.. Den Där Goa Tryggheten.. i magen.. Värmen, Kärleken... Tilliten... Borta..
Finns såklart i Tanken.. Mind:et... Men Där hör den inte Hemma... precis som Teorin... Det Är i Praktiken det Visar sig..
O Tilliten.. Den Trivs Bäst i magen.. tror jag Bestämt.. i mitt Centrum... Behöver Jobba lite på den Biten igen känner jag. Komma ner lite..In.. Varit ute å Flygit ett tag.. Fladdrat Omkring.. Planlöst.. o varit lite Mycket i Huvudet..

Nää, Neeeer i Kärnan Anna. Låt MagKänsla och Intuition Vägleda dig. Back To Basic på det planet!
Hålla mig Hel. Hålla mig Hel. Hålla mig Hel.

Verkligen fått Träna på att Sätta Gränser och att Stå Upp för mig Själv sista tiden. Vilket Är bra :) Jag Växer.. Så det Knakar.. oxå..
Min Ryggrad blir Längre och Längre och Börjar Glimma av Guld.. Så på Vissa Plan Händer det verkligen grejer..

men jag har Funderat en del sista dagarna på Vissa personer i min Omgivning.. Konstiga beteenden.. men mest av Allt.. Vad det är som Händer med Mig..Runt dessa personer.. Och Om det Bara beror på Mig.. ??
Men.. Jag kan inte ta ansvar för Allt...?
Tror inte Fullt Ut på Det Där att det Bara krävs En Sund Medveten person i en Relation.. och att Allt Jag Tänker om en annan Människa bara Handlar Om Mig..??

Nää.. Det Finns ju Människor som är "riktigt sjuka". Psykopater... Annars skulle väl inte Fängelserna och VårdHemmen vara Fulla???

 Hur som..
Vissa använder sig av Manipuleringstekniker som gör att Jag blir Förvirrad. Det Är ganska Otäckt.
En Fruktansvärd MaktUtövning som måste Gränsas. När en människa Kryper in under skinnet på en och Vrider o Vänder på saker o hittar på sina egna sanningar.. Och Tillslut vet Man Ingenting.. 
???

Glad att jag Lär mig Det. Sätter Gränser. Håller Mig Hel.
 Jag Väljer Vilka jag Släpper in i mitt Liv.
Jag vill skapa Sunda Relationer. Som bygger på Jämställdhet, Tillit och Ärlighet. Vill inte vara en MarionettDocka som folk gör lite Hur som med.. Nää..

Back To Basic...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar