Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

torsdag 9 februari 2012

Lilla Anna..

Som sitter o borstar tänderna. Undra vad hon funderar på. Vad som rör sig i hennes lilla Lockiga Huvud.
Kan ju känna mig just Så Där liten ibland.. Liten o Nyfiken.. O även Liten o Vilsen. Lilla Anna. Ska minsann Va Rädd Om Dig! Ge Dig Trygghet o Kärlek i massor!!


Just Ikväll känner jag mig Lite Lagom Liten. Liten, Misslyckad o Fel.. Fel! Fel! Fel!.. Säger just den Delen av mig.. Nu för tiden har jag ju förmånen att ha ett förstånd! Så jag ifrågasätter Den Tanken. Lilla Osäkra Annas Tanke. Är det Sant?? Vuxna Jag kliver i och får Ta upp Lilltjejen i knät o prata med Henne. Vad Är det som händer? Men Vi får inte vara ifred en lång stund förrens Bettan Dyker upp. "Så jäkla Typiskt Dig!! Tabba dig så! Nu Är du bortgjord!!"
Aha!! Tyst!! Tyst!! Tyst!! Vuxna Anna får återigen Ta vid, Sätta en gräns.. En tydlig, kärleksfull gräns.. Ta ner det hela på jorden lite.. Propotionerna på det Lilla Misstaget.. Ingen Jätte Kris Direkt.. Meeen!! Det bor en Perfektionist i denna lilla kroppen. Allt ska göras Super Noga och Inga misstag görs. Punkt slut. Sen har vi Lilltjejen oxå. Hon behöver och Vill ha Bekräftelse. Bara Positiva o Kärleksfulla bemötanden och Absolut Inte, Inte Någonsin!! Nån Tillsägelse, korrigering eller kritik! Aldrig!! Det tar Hon inte så bra Den Lilla Rädda. Då skäms Hon. Och blir Fel. Hela Hon. Vill bara gå o gömma sig. Försvinna.
Dem här två i kombination.. Jaa, ni hör ju.. Bettan Slår o Slår o Slår på stackars tösa tills hon knappt kan andas.. För några år sen hade Jag inte så mycket å säga till om i denna fight. Jag var så fast Identifierad o Omedveten så jag kunde inte göra så mycket. Känslorna bara strömmade över mig och Tankarna var omöjliga att urskilja..o Förr eller senare kommer Ångest Attacken.. Paniken.. Smärtorna.. Skriken.. Aaahhhhh!!!

Idag har jag verktyg.. TACK!!
Bollar med mig själv. Vägleder och Medlar. Andas och Kanske ringer en Vän.
Det Är ok att göra Misstag.
Allt behöver inte vara Perfekt.
Du Är Inte Fel.
Du Är Bra!
Du gör Bra!
Ett Litet, Obetydligt "Misstag". En Fel skrivning. Sär skrivning. Va gör det???!!!
Anna!! Släpp D!!

Får helt enkelt öva på att Fela, Fela med Stolthet ;))




...Sweet Dreams...

2 kommentarer:

  1. Du är inte bara okej, du ät otroligt duktig och intelligent också!.
    Jag gillar ditt sätt prata med dig själv och analysera, för att sedan komma fram till rätt sak, inte direkt kanske!
    Men det kommer och det är det viktigaste och det är då vi har chans att rätta till eller göra rätt nästa gång det inträffar.
    (Jag gör samma sak och det känns skönt att jag inte är ensam om det;) ).

    Sov gott och tack för din fina text!.

    <3

    SvaraRadera
  2. Ååå, TACK Själv :))

    <3 <3 <3

    SvaraRadera