Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

torsdag 5 januari 2012

Tidlösa Torsdag..

.. Torsdagen helt Utan Tid.. Skönt.. Kan göra Allt jag Vill och Orkar utan att stressa. Stress Är farligt.. Inte bara för min fysiska hälsa, utan också för min Andlighet och Kreativitet. Då känns det extra Gott såna här dagar, Då Tiden tycks Stå Still och jag hinner göra Allt.. Och Det i ett väldigt Slappt Tempo.. Inre Ro, kanske det kallas? Vad vet Jag??
Såg en Underbar Film nu, "Finding Neverland". Johnny Depp o Kate Winslet i ett fantastiskt Drama om en Författare och Upptäckten av Peter Pan. Så mycket Magi, Fantasi och Kärlek!! Jätte Fin, Rekommenderas Varmt! Det där med att Bli vuxen och förlora sig i Sinnets begränsade världar, känner vi väl alla till.. Och hur barn kan locka fram Fantasin i oss. Själv hör jag ju till dem som tycks Vägra Växa Upp ;) Vad Nu det Är?! Att Växa Upp..hmm.. När det gäller Ansvar.. O sånt.. Joo, det Lär jag mig.. Det vill jag vara.. Ansvarsfull.. Såklart.. I alla mina Angelägenheter..
Menar INTE "Vägra Växa upp o istället beter mig Oansvarigt // förjävligt". Haha.. Nää..
Mer "Vägra Växa upp o bli en tråkmåns utan Fantasi" hihi..
Vill behålla min Kreativitet o min Lekfullhet. Ser gärna på Världen med min något Naiva syn.. Och min Fantasi, mitt något Gränslösa Tänkande, Outside The Box.. Yes, me like!! Men Visst har även mitt Sinne sina Begränsningar.. Jo, Tack.. Rädslor.. Vanor.. Där kan Lilla Anna hjälpa mig, Frågvisa Anna :) "Varför då?? Är det sant? Så behöver det inte alls vara"

Jaa, Känns viktigt att Ha God kontakt med mitt Inre barn.. I fler sammanhang.. Lilla Anna.. Hon hjälper mig, dagligen!! Jaa, Faktiskt! Hon ger mig så Fantastiskt mycket.. Och Lär mig så otroligt mycket Om mig Själv.. Slår mig nu.. Undrar om jag nånsin Tackat henne för allt det.. Hmm.. Är Alldeles för bra på att Klanka ner på'na.. "Lilltjejen, Vet Du vad!! Jag Är så Gla för Dig ska Du veta!! Tack för att Du finns o Lever inom mig!! Jag Älskar Dig!!"


.. Med Kärlek..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar