Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

torsdag 12 januari 2012

Ser Nya Saker...

.. Hos mig Själv.. I mötet med andra..
Just Nu är jag inne i en period med mycket känslor, hit o dit. Pendlar ganska vilt. Obalans skulle jag nog vilja säga. Vissa saker, egentligen helt obetydliga små ting.. Blir enorma i mitt huvud.. Ett tecken på obalans för mig är att jag blir Irriterad på folk. Det Är ett Varningstecken. Nånting Är helt klart fel.. O oftast ligger det inte hos den andra.. Hur gärna jag än vill tro det..Snäppet värre är det om jag höjer rösten.. Tar jag med mig sånt här Hem.. Ältar, Nojjar.. Över vad Jag Sagt.. Över va Han gjorde.. Mm mm.. Jaa, då är jag helt enkelt Störd.. Hehe.. Störd som i Irriterad i störd :)) Då behöver jag Stanna Upp o Se på mig Själv. Vad Är det som händer Anna? Känna in o ge uppmärksamhet till alla delar i mig.. Just idag Är en del av mig Rädd. Jag ska göra en Ny grej, möta en ny person. Jag ska prestera o den andre ska bedöma. En annan del av mig känner sig Trygg. Jag har gjort detta förr, jag vet Vad och Hur jag ska göra. Men Platsen och Personen Är Ny.. Lilla Anna, lite Rädd.. Och det får va Ok.. Det Är Ok.. Faktum Är.. Att Det Är precis som det ska Va.. Tror att detta Är mänskligt :) Inga konstigheter.. Inte när jag Lyssnar till Lilltjejen iaf.. Värre blir det om jag försöker Trycka ner Henne. Inte kännas vid.. Då Växer det sig ofta större o större och Tillslut blir det Ohanterlig Ångest... Med dessa erfarenheter i bakluckan så blir det rena Befrielsen att Känna In och Ta Hand om det som Är.. Tack Gode Gud för dessa Verktyg!!! Otroligt Tacksam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar