Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

söndag 4 mars 2012

Kom i kontakt..

.. igår.
I Kontakt med en Sorg.
En Sorg Djupt Djupt därinne i hjärtat mitt.
 Svårt att sätta Ord på den. Vill Inte! Vill Inte Känna den. Vill inte Veta av den! Vill helst av allt Trycka ner den föralltid. Förneka! Vara Färdig med den!!
Men.. Den kommer upp då och då.. Och Igår kom den en sväng..
En Obeskrivlig sorg. Ett barns Sorg. Ett barns Smärta.
Utan Ord.. bara Ont, Ont , Ont..
Såååå Svårt att Skriva ner här... Vill INTE helst... Motstånd.. Avsky..
 Ibland har jag känt Enorm Acceptans kring detta. Frigörande och Förlåtande Acceptans.
Men idag.. Är Lilla Anna tårögd och sårbar. Hon behöver få sin röst hörd. Hon vill prata om sin smärta. Hon Är redo nu. Då kan jag inte vägra. Då vill jag Finnas där och Stötta och Ta Om hand. Visa att Det Är Ok! Du får Känna! Du får Gråta! Du får vara Arg!! Jag Finns Här. Jag Ser Dig. Hör Dig. Det Är OK.
Ett Barns Sorg. Smärta. Besvikelse.
Över Vuxen Världen.
Svikna Löften, Tomma Ord. Dubbla Budskap. Förvirring. Elakheter. Hot. Gränslöshet. Sjukdom.
Ett Barns Sorg över en "Bristande Förälder."
Övergiven. Maktlös. Ensam. Fel. Rädsla. Hat. Förakt. Avsky. Äckel.
Ord... kan inte... vill inte skriva mer Här.. om Honom.. Han har Tagit alldeles för mycket Plats i mitt Liv. Tagit. Missbrukat. Slut på det. Jag vill Inte Ha honom i mitt Liv. Aldrig.. Aldrig Mer..

Jag har Rätt att Välja bort. Men ibland Tränger det sig på. Knackar på Dörren och Vill bli påmint. Antar att det Är ett Måste på Vägen mot Frihet.. Jag Vet Inte.. men det Kan va så.. Läkning.

... med sorg i Hjärtat o Lessen Blick... o Tillit <3

3 kommentarer: