Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

torsdag 8 mars 2012

8 Mars..

... Internationella KvinnoDagen.
En Viktig Dag! En Mycket Viktig dag...
Denna dagen var från början en dag för att Uppmärksamma ojämställdhet och det Förtryck kvinnor lever Under. Detta var en dag då alla Politiskt engagerade Runt om i Världen tillsammans fokuserade på och Lyfte upp kvinnors kamp för lika rättigheter.
För vissa har den idag fortfarande samma Politiska Anda men i vissa länder har den politiska kampen helt glömts bort och denna dag handlar mer om att Visa Kärlek och Respekt till Kvinnan, ungefär som Morsdag.
 För mig Har Alltså denna Dag Dubbel Betydelse :)
För mig Är det Helt otroligt att Vi idag har Människor som INTE kan identifiera sig som Feminist. Dem Vågar Inte. För att det ses som lite "Fult". Hur kan man Tänka så??!! Vem Är Inte För Jämställdhet??!! Vem Är Inte för Allas Lika Rättigheter??!! Tycker det Är märkligt att Uttala sig så... Däremot blir jag Riktigt Imponerad av de Män jag Träffar ofta som Faktiskt kan stå för att Dem Är Feminister :) Hejja Er!! Hejja Oss!!

Kärlek, Gemenskap o KvinnoKraft!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar