Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

tisdag 3 januari 2012

Appropå Kärlek..

Jaa, Ni vet.. Kärlek!! Det där som de flesta av oss tycks veta vad det Är.. Eller?? Men som Vi Alla säkerligen har Upplevt..
Sitter o Funderar.. Villkorslös Kärlek.. Något av det Vackraste jag vet.. Men vad svårt!! Mitt Ego lägger sig i mest hela tiden och hittar på historier om varför jag inte Älskar en viss person.. Eller Varför jag Gör det.. Tänk va vanligt det är med "Jag Älskar Dig om Du Älskar mig" Är Det Kärlek.. Eller.. Det där "Jag Älskar dig om Du gör som jag vill"
Villkorslös Kärlek.. Tillåtande, Accepterande.. Inkännande.. O ännu mer Tillåtande.. Tänker jag.. Älska Mer..Älska Hur då?? Med Vad.. "Jag Älskar Dig" Vem Jag?? Vem Dig?? Och på vilka premisser? Så länge jag Finns för dig som Du vill?
Älska Mer.. Öppna upp för Kärlek.. Låta mitt Hjärta Älska.. Utan att blanda ihop det med vad mitt Ego önskar.. Alla Begär.. Alla "Jag Vill Ha"..Vem är Denna Jag??? Anden?? Egot?? Så Lätt att blanda ihop Begär o Behov..
Älska Mer.. Jaa, Det vill jag.. O gör.. Mitt Hjärta Växer o Jag Älskar.. Mer.. Mer o Ännu Mer.. O Begären tycks försvinna.. Vet inte ens om jag har några behov.. Inte när jag Låter kärleken, Den Villkorslösa Kärleken fylla mig.. Då behöver jag Ingenting.. Jag Vill inte Ha
Någonting.. För.. Allt Är redan här.. Jag Är Allt.. Finns ingen Seperation.. Begär o Behov,
hör det till Egot?
Mina Begär.. Mm.. Dem Känner jag väl.. Men mina Behov? Vilka är dem? Det ska jag fundera på en stund :)

Ha en underbar dag!! För det Är du Värd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar