Välkommen In i Ljuset.. Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

Välkommen Till Min Plats Här på Jorden.. Här i Solen.. Stig In..

tisdag 28 februari 2012

GoMorron Världen!

En Ny dag tar Vid och idag Är jag Trött. Trött men Full av Liv. Börjar denna Dag med Lugna tag. Ingen Stress. Bara Vara..
En Dos SjälvKänsla är aldrig fel heller ;)
" ...Din Jag-bild är det sätt på vilket du betraktar dig själv, hur du känner inför dig själv. För att komma i kontakt med olika aspekter av din Jag-bild kan du börja med att fråga dig själv; "Vilka känslor har jag för mig själv Just Nu?" Detta bör göras vid flera tillfällen under dagen, och i olika situationer. Försök bara lägga märke till vad det är för Ideer och Bilder av dig själv som du bär i dina tankar vid olika tidpunkter... "
Mmm... Just Nu.. Har jag Väldigt Snälla Tankar Om mig Själv. Jag Tycker om Mig själv och Vissa Bitar av mig Beundrar och Älskar jag. Jaa, Är tom lite Stolt. Hon den Där Anna.. Sicken tjeeeej ;)) Just Nu Är det så... men lika bra o Fylla på Lite Ändå..

"... En mycket intressant sak som du kan göra är att komma i kontakt med din fysiska bild av dig själv genom att fråga; "Hur ser jag ut för mig själv just nu?"
Om du upptäcker att du känner dig tafatt, ful, fet, mager, för stor, för liten, eller något annat, så kan det vara anledningen till att du inte älskar dig själv tillräckligt mycket för att ge dig själv det du verkligen förtjänar - Det Bästa. Det förvånar mig ofta när jag upptäcker hur många vackra, attraktiva människor som ser sig själva som fula och ovärdiga.
Affirmationer och Kreativ Visualisering är ett fantastiskt sätt att skapa en mer positiv och älskvärd jag-bild. Så snart du berör de sätt på vilka du inte älskar dig själv bör du ta varje tillfälle i akt att säga positiva, uppskattande och älskvärda påståenden till dig själv.
Ge akt på de tillfällen då du är hård och kritisk mot dig själv i ditt sinne, och sträva då medvetet efter att bli mer vänligare och uppskattande. Du kommer att finna att detta genast hjälper dig att också bli mer älskvärd mot andra.
Tänk på särskilda egenskaper hos dig själv som du uppskattar. På samma sätt som du kan älska en god vän medan du klart ser hans eller hennes svagheter och brister kan du älska dig själv för allt som du i sanning Är, medan du fortfarande är medveten om att det finns områden inom vilka du behöver växa och utvecklas..." - Kreativ Visualisering, Shakti Gawain


Varför inte börja denna dag med att Tala om för Dig Själv;
Jag Är Älskvärd.
Jag Är Begåvad, Intelligent och Kreativ.
Jag förtjänar det Absolut Bästa i mitt Liv.
Jag Är perfekt Precis som Jag Är, med Allt det som Är Jag.
Jag har Rätt till Glädje, Framgång och Kärlek.
Jag Är Kärlek!


Ha en Härlig Dag och Njut av att Vara Du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar